Vrijdag 1 juli 2022 vond een bijzondere bijeenkomst plaats in het Retailhuis in Zeist. Leden van de vereniging wenskaart waren bijeen in een brainstormsessie. Met als uitgangspunt de vraag: hoe kunnen we met elkaar zorgen voor een groei in het aantal gekochte en verstuurde wenskaarten in Nederland?
De campagne van de vereniging wenskaart (“een kaart blijft langer hangen”) richt zich tot nu toe primair op vrouwen van 24 tot 54 jaar. Ter discussie stond de doelgroep te verjongen. Eén van de ideeen uit de brainstorm is om aan te sluiten bij ‘startmomenten’.
Zoals: je eerste baan, op kamers gaan wonen, trouwen, e.d.
Andere ideeen waren onder meer: een card shower, een starters card box, een ‘blije doos’ voor wenskaarten, wenskaartles op scholen, TikTok campagne ontwerp je eigen kaart.
De ideeen worden verder uitgewerkt door de werkgroep wenskaart en gepresenteerd tijdens de lunchbijeenkomst van 15 september 2022.