Kerstkaarten seizoen van start!

Bij duizenden mensen viel begin deze week hun eerste kerstkaart op de deurmat. Die kaarten werden op de Dag van de Kerstkaart geschreven door medewerkers van de wenskaartbedrijven in Nederland. Kaartschrijfsessies waren er onder meer op de hoofdkantoren van: Audax Retail, Convenience Concept, Greetz, Hallmark, Paperclip, PostNL, Primera en in het Retailhuis in Zeist.
De Vereniging Wenskaart Nederland organiseert jaarlijks, kort na Sinterklaas, de Dag van de Kerstkaart. Daarmee wil de branchevereniging bereiken dat consumenten een grotere keuze hebben uit het kerstkaartenassortiment en dat de kerstkaarten ruim voor Kerst bezorgd worden. De geschreven kerstkaarten werden maandagavond door Jan Willem Koch (voorzitter Vereniging Wenskaart Nederland) èn de Kerstman in het PostNL sorteercentrum in Nieuwegein in het verzendsysteem gebracht.

Jan Willem Koch: “Het sturen van kerstkaarten is een mooie traditie. Als Wenskaart Nederland hebben we onder andere als doel deze traditie bij alle Nederlanders onder de aandacht te brengen. Daarom organiseren we begin december de Dag van de Kerstkaart. Dit jaar zien we als trend de groei in de verkoop van losse kerstkaarten. Consumenten kopen liever losse, bijzondere kaarten dan een meerstuksverpakking. Traditiegetrouw blijft er veel vraag naar nostalgische kerstkaarten met traditionele elementen zoals een kerstman, kerstboom of winterlandschappen“.