Photobox Group heeft Greetz overgenomen. Het online wenskaarten platform blijft als zelfstandig merk actief.
Dat maakten beide bedrijven 21 augustus jl. bekend. De overname bezorgt het Britse Photobox naar eigen zeggen het Europees marktleiderschap op het gebied van ‘online echte wenskaarten en persoonlijke verrassingen’.
Onder zijn nieuwe moeder krijgt Greetz er diverse bekende zustermerken in zijn branche bij, zoals het Britse Moonpig. ‘Net zoals Moonpig in het Verenigd Koninkrijk, is Greetz een echt love-brand’, zegt Jody Ford, ceo van Photobox Group. Over de overnamesom doen Greetz en Photobox geen uitspraak.
Greetz, dat verwacht dit jaar zijn omzet van 2015 verdubbeld te hebben, startte in januari met same day delivery via logistiek partner Red je Pakketje. De e-tailer is van plan pure player te blijven en groeit jaarlijks zo’n 25 procent. ‘Onze toetreding tot de Photobox Group zorgt ervoor dat we toegang krijgen tot de expertise en creativiteit om te kunnen doorbouwen aan de groei van Greetz’, aldus Greetz-ceo Niek Veendrick.
Eén van de ambities die Greetz onder de vleugels van zijn nieuwe moederbedrijf vorm kan geven, is de uitbouw van zijn b2b-activiteiten. Eerder liet Veendrick weten daar veel potentie in te zien, die ‘door Greetz en concullega’s tot nu toe nog niet voldoende wordt ingevuld’.
Bron: Twinkle, 21 augustus 2018