De Vereniging Wenskaart Nederland verwacht dit jaar een forse stijging van het aantal verkochte en te versturen kerstkaarten. In het najaar van 2020 werd al afgestevend op een recordverkoop. Dat record werd toen niet gehaald vanwege de gedwongen winkelsluiting per half december 2020.
Ook het afgelopen jaar is de consument de wenskaart blijven waarderen als dé manier om een persoonlijke boodschap over te brengen. Met de campagne “Een kaart blijft langer hangen” speelt Wenskaart Nederland daar ook op in.
“De kerstkaarten zijn inmiddels gedrukt en liggen klaar voor distributie naar de winkels. Leveranciers van wenskaarten bepalen ieder hun eigen prijsbeleid, maar een forse stijging van de kerstkaartenprijs is niet te verwachten”, aldus Jan Willem Koch, voorzitter van de Vereniging Wenskaart Nederland. “Leveranciers hebben wel te maken met stijgende grondstoffenprijzen en meerkosten voor distributie. Maar dit betreft maar een deel van het assortiment dat eind dit jaar in de winkels ligt”.
Bij Wenskaart Nederland zijn aangesloten de wenskaartleveranciers The Art Group, Artige, Cardeau, Greetz, Hallmark, Paperclip, Touché Cards, Zone en de retailketens: CIGO, Giftclub en Primera en postbedrijf PostNL.