Evenals in 2022 is ook dit jaar de verkoop van kerstkaarten vroeg op gang gekomen. Met dit jaar als trends: meer verkoop van luxe 3D kaarten, rijk gedecoreerde kaarten met goud & glitter en vooral kerstkaarten met veel verschillende kleur door elkaar.
De organiserende Vereniging Wenskaart Nederland wil met de Dag van de Kerstkaart bereiken dat consumenten een grotere keuze hebben uit het kerstkaartenassortiment in de winkels en dat de kerstkaarten ruim voor Kerst bezorgd worden.
Deze editie van de Dag van de Kerstkaart begon donderdag 7 december op de hoofdkantoren van Primera, CIGO/de Giftclub, Hallmark, Paperclip, PostNL en Audax Retail. De medewerkers van deze ‘wenskaart’ bedrijven schreven hier al enthousiast kerstkaarten.
“Het sturen van kerstkaarten is een mooie traditie. Als Wenskaart Nederland hebben we onder andere als doel deze traditie bij alle Nederlanders onder de aandacht te brengen. Daarom organiseren we op 8 december de Dag van de Kerstkaart. Met deze dag willen we zoveel mogelijk mensen stimuleren om al vroeg hun kerstkaarten te schrijven en te versturen. Zodat we zo lang mogelijk met elkaar genieten van een sfeervol huis vol met vrolijke, persoonlijke kerstkaarten.”, aldus Jan Willem Koch, voorzitter van de Vereniging Wenskaart.