Campagne “Een kaart blijft langer hangen” weer van start

Onder de titel ‘Een kaart blijft langer hangen’ start de Vereniging Wenskaart Nederland maandag 28 september haar tweede consumentencampagne. Tot en met zondag 11 oktober krijgen consumenten, die minimaal € 4,95 besteden aan wenskaarten, een premium: een gratis postzegel en een speciaal door Hallmark ontworpen wenskaart. De consument kan voor de actie terecht in zo’n 1200 deelnemende winkels, van AKO, Bruna, CIGO, Giftclub, Primera, Readshop en op Hallmark.nl.

‘Ik ben er trots op dat we voor het 2e jaar op rij deze consumentenactie kunnen doen.
Met –  naast de genoemde winkelketens – medewerking van de uitgeverijen Artige, Hallmark, Cardeau, Paperclip Cards, The Art Group en PostNL. Tijdens de coronacrisis hebben veel mensen de waarde van de wenskaart weer ervaren, dat gevoel gaan we versterken met deze campagne”,
 aldus Gert van Doorn, directeur Primera en voorzitter Vereniging Wenskaart.

Het doel van de campagne is consumenten te stimuleren vaker een kaartje te kopen en versturen. Vanaf half augustus jl. is de doelgroep (vrouwen tussen de 25 en 54 jaar) al warm gemaakt met video’s op Facebook en Instagram. De campagne wordt verder onder meer ondersteunt met advertenties in de bladen Party, Vriendin en Weekend en met radiospots op Sky Radio, Qmusic, Radio538.

Nieuw dit jaar is een extra incentive voor deelnemende ondernemers: De ondernemers die het meest actief en ludiek aan de actie deelnemen krijgen een bijzondere prijs: Het enthousiaste team van de Complimentenmeisjes in de winkel! Dat is een feestelijk complimententeam dat hun klanten drie uur lang verwent met een oprecht compliment.