Ruim 20 leden en overige belangstellenden waren woensdag 20 maart 2019 aanwezig op het kantoor van de Vereniging Wenskaart in Zeist.
Vertegenwoordigd waren: Audax Retail, Animal Greetings, The Art Group, Bruna, CIGO, Decadence, Hallmark Cards, Hartung, Libris Blz., Nedac Sorbo Mascot, Paperclip Cards, PostNL, Primera, Touché Cards en het Retailkantoor.
Gert van Doorn opende de bijeenkomst. Hij ging kort in op de doelstelling van de vereniging: het promoten van de productie, verkoop en verzending van de wenskaart. Dit jaar vertaalt zich dat in twee concrete activiteiten: een inspiratiebezoek aan Rotterdam en een promotiecampagne na de zomer.
De vereniging organiseert dit jaar een inspiratiebezoek aan Rotterdam. Op donderdag 20 juni a.s. Op het programma staat onder meer een bezoek aan boekhandel Donner, KKEC, vervoer per watertaxi, lunch, presentaties en een afsluiting met diner in de Fenix Food Factory.
Namens de voorbereidende werkgroep presenteerde Jan Willem Koch het voorstel van een consumentencampagne. In de vergadering is veel enthousiasme over de gepresenteerde plannen. Naar aanleiding van zijn presentatie werd onder meer opgemerkt:
* doel is imago van de wenskaart te versterken en (aankoop) gedrag van consumenten te beïnvloeden;
* beoogd effect: een kaart ontvangen is een kaart versturen;
* bedoeling is dat deze campagne een start is van een meerjarige campagne.
De aanwezigen wordt gevraagd een financiële bijdrage te leveren aan de campagne. Hiertoe is een voorstel verdeelsleutel opgesteld. De campagne wordt financieel mogelijk gemaakt door: AKO, Blz., Bruna, CIGO, Primera, Readshop, Artige, Hallmark Cards, Nedac Sorbo Mascot, Paperclip Cards, The Art Group, Touché Cards en PostNL. Leden van de vereniging worden niet verplicht deel te nemen aan de campagne. Om deel te nemen moet je wel lid zijn van de vereniging. De bijeenkomst wordt afgesloten met een tot ziens in Rotterdam!